KESIHATAN PETUA

Strok3 dan Darah Tinggi Hilang dengan Ramuan Bawang Merah Ini !!

Terkejut doktor bila dia tgk hasil sendiri, mcm mana bawang merah dibuat ramuan utk sembuhkan darah tinggi dan stroke…tak ada la susah mana, cuma cara membuat ramuan ini yg diselindungkan…baca sampai habis kemudian kongsikan dgn saudara mara yg ada penyakit ini..dgn izin Allah, kita ikhtiar apa termampu..SILAKAN SHARE ! Sebagian orang Indonesia kerapkali buang bebrapa […]

KESIHATAN MAKANAN PETUA TIPS

Cuka Epal Dapat Hilangkan Ketagihan M3rokok, Ikut Petua Ini

Merokok ni, bukan kata bahayakan diri sendiri je, anak isteri pun sama dapat kesan buruknya.Tapi tulah nak berhenti ketagihan rokok ni bukannya mudah, macam-macam kena hadapi kesan sampingannya seperti demam, lesu, loya dan sebagainya. Jika macam-macam cara dah guna untuk berhentikan ketagihan merokok ni, tapi tak berjaya,isteri-isteri boleh tolong suami tersayang, cuba ikut petua ni. […]

KESIHATAN PETUA TIPS

5 Khasiat Mengamalkan Minum Air Rebusan Beras Yang Ramai Dari Kita Tak Tahu..SANGAT MENAKJUBKAN!!

Orang tua kita dulu rajin buat air rebusan beras. Adakah anda tahu apa kegunaan air ini? 1. Merawat Rambut Cuci rambut dengan biarkan selama beberapa minit sebelum mencucinya. Rendam air beras tertutup (setengah cawan beras dan dua cawan air). Rendam selama 30 minit sebelum guna. 2. Wajah yang berseri dan anti penuaan Basuh muka anda […]

MAKANAN PETUA TIPS

Air Halia Panas Banyak Kelebihannya Terutama Untuk Wanita. Baca Sebabnya Di Sini

Kadangkala petua yang diberikan oleh orang tua ini ada baiknya juga. Dengan menggunakan barangan dapur di rumah yang lebih menjimatkan terutama bahan untuk masakan ternyata menjimatkan dan mempunyai khasiat yang tersendiri. Sebagai contoh, halia yang mana sering menjadi bahan utama di dalam masakan. Banyak kelebihan rupanya dengan halia ini. Antaranya dengan mengamalkan minuman air halia […]

PETUA TIPS

Cara Mudah Dan Berkesan Menghilangkan Jerawat Menggunakan Bawang Putih. Terbukti Kesan Dalam Sehari Je

Bawang putih merupakan jenis rempah-rempah yang memiliki kandungan anti-bakteria dan anti virus, kedua kandungan tersebut sangat bermanfaat untuk mencegah dan mengatasi jerawat pada kulit anda. Selain itu, bawang putih juga memiliki kandungan allicin yang juga merupakan suatu zat organisulfur yang mampu menghaluskan dan melembutkan kulit bejerawat. Sedangkan kandungan minyak atsiri yang tersimpan di dalamnya mampu […]

KESIHATAN PETUA TIPS

7 Jenis Ubat Dari Limau Kasturi. Wow! Rugi Jika Tidak Tahu

Biarpun bentuk dan saiz limau kasturi ini kecil, namun tahukah anda bahawa limau kasturi ini mempunyai 1001 khasiat dan kebaikan yang umumnya ramai tidak mengetahuinya. Rata-rata menggunakan limau kasturi untuk memberi rasa masam pada hidangan atau paling tidak dijadikan minuman yang cukup menyelerakan. Oleh itu jom semak khasiat limau kasturi yang diamalkan oleh orang dulu-dulu […]

KESIHATAN MAKANAN PETUA TIPS

Nak Sihat Dan Bertenaga Selalu, Kaum Wanita Kena Amalkan Minuman Ini. Baru Suami Sayang.

Bagi wanita yang bergelar isteri dan ibu dan dalam masa yang sama turut bekerja, pasti memerlukan tenaga yang cukup luar biasa. Sementelah terpaksa melakukan dua kerja yang bukan mudah. Kena siapkan keperluan rumah tangga dan dalam masa yang sama memenuhi tuntutan tugasan di pejabat dengan sempurna. Justeru, soal kesihatan cukup penting dan harus dititikberatkan baik […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Amalkan Makan Bawang Putih Setiap Malam Agar Tubuh Bebas Toksin, Cukup Luar Biasa!

Sepanjang berhari raya ini, pasti telah bermacam-macam juadah dinikmati. Namun jika mengalami sistem penghadaman tidak berfungsi dengan baik, ini pastinya akan menyebabkan toksin akan terkumpul di dalam tubuh dan sekali gus memberi kesan yang tidak sihat untuk tubuh.Oleh itu ada baiknya anda amalkan petua ini setiap malam sebelum tidur. Caranya cukup mudah dengan menggunakan bahan […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Petua Gunakan Bawang Merah Basmi Kutu Rambut dan Telurnya

Tidak hanya kelemumur, rambut kering, rambut bercabang merupakan antara persoalan yang membuat wanita berang. Selain permasalahan itu, ada juga permasalahan lain yang mengganggu keindahan rambut dan akan membuat anda rasa tidak selesa. Permasalahan rambut yang kami maksud adalah kutu rambut yang datang dengan telurnya. Kutu rambut biasanya begitu normal dengan anak-anak, Walaupun begitu, orang dewasa […]