PETUA

Betul Atau Tidak? Wanita Ini Kongsi Petua Raw4t B4tu Kar4ng Secara Semula Jadi Guna Tiga Bahan Di Dapur

Sak1t b4tu kar4ng tidak boleh dibuat main. Hanya yang pernah mengalaminya tahu betapa sak`tnya terutama Ketika mahu membu4ng air kecil. Sebab itu, orang kata  menceg4h lebih baik dari mengvbati,jadi el4kkan daripada menahan diri dari membu4ng air kecil kerana Itu boleh menyebabkan mas4lah b4tu kar4ng. Menggunakan minyak Zaitun dan lemon, puan  Emma Wan Noordin berkongsi petua semula […]

Viral

“Susah senang sama-sama..” – Syahmi Sazli & isteri dipuji ramai

Siapa sahaja yang tidak teruj4 apabila dapat memiliki kereta yang diimpikan, begitu juga momen bahagia sedikit dikongsikan oleh isteri Syahmi Sazli yang menarik tumpuan ramai ini. Melalui perkongsian di ruangan TikTok bersama satu rakaman video memaparkan isteri Syahmi Sazli yang merupakan seorang pelakon dan usahawan, Anissa Faizul berkongsikan rasa gembira sekali gus turut s4yu apabila […]

Artis

“Tengah Ride Pun Santek” – Siti Nurhaliza Kayuh Basikal Sekitar Kuala Lumpur

Siapa sahaja yang tidak mengenali Siti Nurhaliza atau lebih mesra dengan nama TokTi ini. Cara pembawakan diri, sopan santun, sentiasa merendah diri dengan bakat nyanyiaannya yang merdu, siapa sahaja yang ‘tidak jatuh hati’ dengan insan seni bernama Dato’ Sri Siti Nurhaliza. Umum sedia tahu Tok Ti juga sangat gemar bersukan seperti berbasikal. Basikal kegemarannya pula […]

Viral

Berat h4ti nak masuk kampus, si bongsu ris4u fikirkan siapa akan mand1kan ayah… terkes4n dek kata-kata ibu, jejaka ini terus panjatkan doa

KASIH ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa. Begitulah kisahnya mengenai anak bongsu daripada 10 beradik ini yang berat hati untuk berpisah dengan orang tuanya. Menurut Mohamad Hasbi, 20, ini merupakan kali pertama dia berjauhan daripada bapanya, Che Mat Ibrahim, 74, dan ibunya, Rafiah Md Yusoff, 62, yang menetap di Bera, Pahang. Senang disapa Hasbi, […]

PETUA

Petua Bawang Putih Ni Untuk Hil4ng Tanda-Tanda angin Dalam Badan, Nak Buatnya Sangat Mudah!

Sudah tentu ramai yang tahu khasiat bawang putih. Oleh sebab itu, ia menjadi bahan masakan yang wajib ada di rak dapur. Ia memiliki ciri khas warna putih ini berkhasiat untuk menjaga tubuh dari berbagai anc4man penyak1t. Bawang putih juga dapat mengatasi hingga menceg4h berbagai penyak1t. Salah satunya jugak bermanfaat untuk kesihatan kita khususnya membuang angin […]

Viral

“Kak Ya suruh t1pu macam-macam” – Anak pelvk ibu tak mahu lepas selepas pulang buat kejutan, adik ipar ‘pen1ng’ cari alasan minta mentua masak nasi lemak

‘YA Allah, anak umi!” Itulah reaksi seorang ibu yang sangat terkejvt apabila melihat anaknya yang sudah lama tidak pulang ke kampung muncul di depan mata. Rakaman video yang dimuat naik oleh seorang wanita menunjukkan dua beranak itu saling berpelvkan dalam tempoh agak lama selepas terpisah akibat Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Bercakap kepada mStar, Norsaidatul Amira Che Mahadi, […]

Artis

Cantik isteri Fizo Omar, bekas pramugari… Majlis resepsi secara sederh4na di resort Jand4 Baik

PERSOALAN netizen mengenai status Fizo Omar terjawab apabila pengurus aktor itu mengesahkan pelakon berkenaan selamat bergelar suami dalam satu majlis yang diadakan pada pagi Khamis. Mimi bagaimanapun engg4n mended4hkan identiti isteri kepada pelakon drama Rindu Awak Separuh Ny4wa itu kerana mahu memberi peluang kepada Fizo mengumumkannya sendiri. Katanya, Fizo akan mengumumkan dan berkongsi maklumat terperinci mengenai […]

PETUA

Betul Atau Tidak? Lelaki Ini Kongsi Petua Kesihatan Yang Baik Untuk Atasi Kolestr0l, G0ut & G4strik.

Banyak cara untuk kita menjaga kesihatan selain mengamalkan cara hidup sihat ada juga di antara kita suka mengamalkan petua lama yang menggunakan bahan-bahan alami. Pun begitu, jarang-jarang juga kita ketahui adanya petua dari negara Syria untuk penjagaan kesihatan dan di sini dikongsikan untuk info bersama. Bolehlah dicuba! Alhamdulillah saya dapat satu ilmu dari sahabat Arab […]

Viral

Nenek 2 cucu nikah lelaki usia 30-an, anak lenguh tangan layan beribu mesej tanya rahsia ibu nampak macam anak dar4… Che Ta jadi inspirasi

JARANG-jarang sekali kita melihat si anak hadir pada majlis perkahwinan ibu sendiri. Lebih mengagumkan, video kejelitaan si ibu yang terserl4h dalam persalinan busana pengantin warna putih ini meraih lebih 750,000 tontonan di aplikasi TikTok. Wajahnya turut nampak muda berbanding usianya, sekali gus mengvndang pujian dan pelbagai re4ksi netizen terhadap pengantin perempuan berkenaan. Susulan video yang […]

Artis

“Comelnya..” – Rajin layan anak, netizen tercuit hati lihat telatah Fattah Amin & Fatima

Pelakon, Fattah Amin merupakan antara selebriti popular yang berjaya menempa nama sebagai anak seni dan gandingannya dengan pelakon, Fazura dalam drama berjudul Hero Seorang Cinderella antara yang menarik perhatian penonton drama tempatan. Walau bagaimanapun, drama itu juga antara yang membuatkan ramai menyukai keserasian Fazura dan Fattah Amin sekali gus mengundang ramai peminat begitu bahagia apabila […]