KESIHATAN PETUA TIPS

Petua Mengatasi Saluran Darah Tersumbat..Amalkan Ini Sebelum Menjadi Lebih Teruk Lagi..

Sakit jantung adalah salah satu penyakit yang amat digeruni oleh semua orang di dunia. Tanda awal sakit jantung boleh dikesan melalui pelbagai gejala dan sebab. Salah satu daripada gejala sakit jantung adalah melalui arteri tersumbat mungkin akibat kolestrol dan sekiranya pembuluh darah tersumbat ia akan menyebabkan beberapa kesakitan yang akan dirasai oleh seseorang itu. Antara […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Manfaat Air Kelapa Muda dan Serai Mampu Membunuh 5 Penyakit Kronik Ini..

Penyakit! Rasanya tidak ada orang yang menginginkan penyakit datang menyerang tubuhnya. Namun mereka cuma mengatakan tidak ingin, tanpa ingin tahu hal apa saja yang perlu dijauhi supaya penyakit tidak menyerang. Umumnya dari kebiasaan buruk serta pola makan yang tidak baik membuat seseorang terserang penyakit. Khasiat Kelapa Muda dan Serai Untuk Penyakit Kronik Bahkan tidak cuma […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Turunkan Darah Tinggi Dengan Kelapa Muda, Halba & Serai

Hanya disebabkan gaya pemakanan yang tidak dijaga, sesiapa saja boleh ‘terseret’ dengan penyakit DARAH TINGGI. Ada sesetengah orang, berdepan masalah ini dalam usia yang sangat muda. Sama ada anda menyedari kehadiran penyakit ini atau tidak itu bergantung kepada pemeriksaan tahunan yang sepatutnya anda lakukan. Ramai yang mengetahui tentang penyakit ini apabila ianya sudah berada dalam […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Tips Untuk Dapatkan Kulit Yang Cantik Dan Badan Kurus Seperti Model

Kalau hendak cantik, wanita memang sanggup lakukan apa sahaja untuk pastikan diri kelihatan cantik dan sentiasa sihat. Tetapi bagaimana hendak cantik jika tidak mempunyai modal yang besar? Sekarang sebut saja produk kecantikkan, pasti beribu-ribu jenis produk yang berkaitan dengan kecantikkan kulit dan juga kecantikkan dalaman wanita, tetapi harganya memang sangat mahal dan hanya sesetengah orang […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Luar Biasa, 3 Minit Menghilangkan Kedut Wajah! Tambah Ini Dalam Air Sebelum Mencuci Muka!

Kehidupan kita sehari-hari jauh lebih banyak berada di ruang hawa dingin, hal ini menyebabkan kulit kita lama kelamaan akan kekurangan air. Udara kotor di luar juga menyebabkan kulit kering, mengelupas dan berkedut. Namun sebenarnya hanya dengan cuci muka dengan air ini saja, anda dapat menyelesaikan masalah kulit ini. Kami berikan tipnya hari ini! 1. Garam […]

KESIHATAN PETUA

Strok3 dan Darah Tinggi Hilang dengan Ramuan Bawang Merah Ini !!

Terkejut doktor bila dia tgk hasil sendiri, mcm mana bawang merah dibuat ramuan utk sembuhkan darah tinggi dan stroke…tak ada la susah mana, cuma cara membuat ramuan ini yg diselindungkan…baca sampai habis kemudian kongsikan dgn saudara mara yg ada penyakit ini..dgn izin Allah, kita ikhtiar apa termampu..SILAKAN SHARE ! Sebagian orang Indonesia kerapkali buang bebrapa […]

KESIHATAN MAKANAN PETUA TIPS

Cuka Epal Dapat Hilangkan Ketagihan M3rokok, Ikut Petua Ini

Merokok ni, bukan kata bahayakan diri sendiri je, anak isteri pun sama dapat kesan buruknya.Tapi tulah nak berhenti ketagihan rokok ni bukannya mudah, macam-macam kena hadapi kesan sampingannya seperti demam, lesu, loya dan sebagainya. Jika macam-macam cara dah guna untuk berhentikan ketagihan merokok ni, tapi tak berjaya,isteri-isteri boleh tolong suami tersayang, cuba ikut petua ni. […]

KESIHATAN PETUA TIPS

5 Khasiat Mengamalkan Minum Air Rebusan Beras Yang Ramai Dari Kita Tak Tahu..SANGAT MENAKJUBKAN!!

Orang tua kita dulu rajin buat air rebusan beras. Adakah anda tahu apa kegunaan air ini? 1. Merawat Rambut Cuci rambut dengan biarkan selama beberapa minit sebelum mencucinya. Rendam air beras tertutup (setengah cawan beras dan dua cawan air). Rendam selama 30 minit sebelum guna. 2. Wajah yang berseri dan anti penuaan Basuh muka anda […]

KESIHATAN PETUA TIPS

7 Jenis Ubat Dari Limau Kasturi. Wow! Rugi Jika Tidak Tahu

Biarpun bentuk dan saiz limau kasturi ini kecil, namun tahukah anda bahawa limau kasturi ini mempunyai 1001 khasiat dan kebaikan yang umumnya ramai tidak mengetahuinya. Rata-rata menggunakan limau kasturi untuk memberi rasa masam pada hidangan atau paling tidak dijadikan minuman yang cukup menyelerakan. Oleh itu jom semak khasiat limau kasturi yang diamalkan oleh orang dulu-dulu […]