PETUA TIPS

Petua mudah untuk hapuuskan anai-anai dengan menggunakan bahan yang ada didapur rumah sahaja

Semuanya sangat mudah untuk dicuba kerana bahan-bahannya mudah untuk dicari.

Air Cucian Beras
anai anai, anai-anai, racun anai anai, ubat anai anai, racun anai-anai, racun anai-anai terbaik, umpan anai-anai, ubat anai-anai paling berkesan, anai, anai anai makan kayu, busut anai anai, sarang anai anai, ratu anai anai, anai anai dalam rumah, umpan anai anai, jenis anai anai

Yang ni memang sangat mudah nak dapat sebab boleh kata hari-hari rakyat Malaysia ni basuh beras untuk masak nasi.

Anda hanya perlu ambil air pertama dari basuhan beras dan siram pada sarang anai-anai. Cara ni dapat memusnahkan harapan anai-anai dari terus membuat sarang di rumah anda!

Garam Dapur
anai anai, anai-anai, racun anai anai, ubat anai anai, racun anai-anai, racun anai-anai terbaik, umpan anai-anai, ubat anai-anai paling berkesan, anai, anai anai makan kayu, busut anai anai, sarang anai anai, ratu anai anai, anai anai dalam rumah, umpan anai anai, jenis anai anai

Garam pun senang kan nak dapat? Anda hanya perlu taburkan je garam dapur pada tempat anai anai bersarang.

Kalau nak lagi berkesan kena campur garam dan air, lepas tu biarkan dulu semalaman sebelum anda sembur ke kawasan sarang anai-anai.

Bila campur dengan air, garamnya lagi menyerap masuk sampai ke dalam sarang tu jadi lagi banyak lah anai-anai akan mati.

Minyak Tanah
anai anai, anai-anai, racun anai anai, ubat anai anai, racun anai-anai, racun anai-anai terbaik, umpan anai-anai, ubat anai-anai paling berkesan, anai, anai anai makan kayu, busut anai anai, sarang anai anai, ratu anai anai, anai anai dalam rumah, umpan anai anai, jenis anai anai

Jangan buat tak tahu yang minyak tanah ni bukan boleh guna untuk membakar je!

Anda juga boleh semburkan minyak tanah pada sarang anai-anai atau pada kayu yang telah diserang oleh anai-anai untuk membunuh dan menghalau mereka.

Tapi, bau minyak tanah ni boleh menjadi sangat kuat, jadi tak sesuai untuk guna dalam rumah.

Air Kapur Sirih
anai anai, anai-anai, racun anai anai, ubat anai anai, racun anai-anai, racun anai-anai terbaik, umpan anai-anai, ubat anai-anai paling berkesan, anai, anai anai makan kayu, busut anai anai, sarang anai anai, ratu anai anai, anai anai dalam rumah, umpan anai anai, jenis anai anai

Kapur dikatakan bersifat panas, jadi air daripada kapur sirih akan membakar kulit anai anai yang nipis dan lembut.

Anda hanya perlu membuat air kapur sirih dan siramkan pada sarang anai atau atas kayu yang diserang oleh mereka.

Tembakau
anai anai, anai-anai, racun anai anai, ubat anai anai, racun anai-anai, racun anai-anai terbaik, umpan anai-anai, ubat anai-anai paling berkesan, anai, anai anai makan kayu, busut anai anai, sarang anai anai, ratu anai anai, anai anai dalam rumah, umpan anai anai, jenis anai anai

Tembakau ni mungkin tak ramai yang ada, tapi memang dapat membantu untuk menghalau anai-anai.

Hanya campurkan tembakau dengan air dan biarkan semalaman, sebelum menyiram air campuran tersebut pada kayu yang dah diserang, atau terus atas sarang anai-anai.

Tak kiralah anda ingin mencuba racun atau petua tradisional untuk menghapuskan anai-anai, tapi yang pentingnya anda tak boleh biarkan mereka terus membiak di rumah anda.

Anai ni bukan boleh merosakkan harta benda je, tapi boleh menyebabkan kos pembaikan yang tinggi kalau kerosakannya dah di tahap kritikal.

Semoga berjaya dengan petua-petua ni, dan jangan lupa untuk berkongsi panduan ni dengan semua kawan serta ahli keluarga!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *