PETUA TIPS

Inilah 8 Petua Agar Anak Cepat Bercakap Beserta Doa Ibu Bapa Boleh Amalkan

Sebagai ibu bapa mesti ramai nak anak cepat bercakap, pasti timbul perasaan risau akan perkembangan anak kita yang lambat dalam bercakap atau bertutur. Jangan terlalu bimbang sehingga memaksa anak cepat bercakap di awal usia mereka. Ini kerana setiap anak memang mempunyai tahap pencapaian atau tahap perkembangannya masing-masing alias berbeza satu sama lain. Untuk mengetahui ciri-ciri […]

KELUARGA RUMAHTANGGA TIPS

Kalau Anak-Anak Kita Bergaduh, Jangan Marahkan Yang Besar

Dulu semasa saya kecil, saya selalu bergaduh dengan abang saya nombor lima. Macam anjing dengan kucing, ibaratnya. Hehe! Tetapi ibu saya selalu menangkan abang. Ibu marah dan rotan saya walau kadang kala punca bergaduh tu datang dari abang. Pernah sekali saya mencarut, keluar perkataan bukan-bukan (semoga Allah maafkan saya), abang pun apa lagi, tangkap dan […]

KESIHATAN MAKANAN

Buah Nanas Boleh Dimakan Setiap Hari, Mampu Rawat 1001 Penyakit

Ramai yang berpendapat buah nanas tidak boleh dimakan terlalu kerap kerana risau akan mengakibatkan pedih perut kerana ia dikatakan buah yang agak ‘tajam’. Sehinggakan ada yang tak suka langsung makan buah nanas. Sedangkan jika anda menolak buah nanas ini, bermakna anda tergolong orang yang rugi kerana buah nanas adalah salah satu buah yang mampu merawat […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Makan Pisang Boleh Hilang Berat 5 kg Dalam Seminggu

Makan pisang setiap pagi boleh menghilangkan berat sehingga 5kg dalam masa seminggu dan lagi menarik diet cara ini tidak memerlukan sebarang usaha keras untuk hasil yang sihat dalam tabiat pemakanan anda. Patutlah diet makan pisang ini menjadi begitu popular selepas Hitoshi Watanabe kongsi menerusi dalam bukunya “The Morning Banana Diet”. Inilah caranya: Pada waktu pagi […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Dengan Ramuan Ini Dapat Tingkatkan Metabolisme Dan Turunkan Berat Badan

Buang Racun Dalam Badan Anda, Tingkatkan Metabolisme Dan Turunkan Berat Badan Dalam 72 Jam Dengan Ramuan Ini. Akhir-akhir ini, banyak orang yang bercakap tentang pembersihan atau detoksifikasi dan bagaimana itu sangat menguntungkan. Sebuah kebiasaan yang baik atau pembersihan yang tepat untuk detoksifikasi semulajadi tubuh benar-benar boleh membantu anda untuk mencapai manfaat kesihatan yang menakjubkan. TINGKATKAN […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Stress Berat Badan Susah Nak Turun? 6 Cara Untuk Anda Tingkatkan Metabolisme Anda

Metabolisme pada hari ini berfungsi sebagai keberkesanan anda untuk mendapatkan tenaga berlebihan untuk membakar lemak dengan lebih banyak. Cara ini diguna pakai untuk anda yang sedang dalam proses menurunkan berat badan. Saiz, jantina, genetik, dan umur kita semua memainkan peranan dalam kadar metabolik kita, tetapi ada cara untuk kita mengawalnya. Berikut adalah 6 cara yang […]

KESIHATAN PETUA TIPS

5 Tabiat Harian Ini Punca Anda Semakin Gemuk, No.3 Paling Tak Sangka

Walaupun sudah mengamalkan diet yang sihat, kurang mengambil makanan manis, melakukan senaman setiap hari tetapi berat badan tetap sukar untuk diturunkan malah makin bertambah. Tahukah anda kebanyakkan orang tidak menyedari rutin pagi yang sering dilakukan memberi kesan besar untuk mendapat bentuk badan impian. Dipetik dari portal Brightside ini 5 tabiat pagi yang menjadi punca berat […]

KESIHATAN PETUA TIPS

Cuba Petua Ni Untuk Kenyang Lebih Lama, Elak Makan Makanan Berat Waktu Malam

Memang Ajaib rasa kenyang lebih lama! Tak rasa nak makan malam apabila amal meminum minuman ini,Kalau begini berat badan pun cepatlah turun..tak percaya? cubalah sendiri… Nak kurus tapi bila malam, makan tak ingat. Ini kegagalan besar kita yang nak berdiet. Sebabnya bila dah pulang kebanyakan wanita akan masak untuk suami dan anak. Waktu ini perut […]